Dramatisk honung

tisdag, april 04, 2006

Kluriga frågor med smak av honung

Finns det något roligare än att klura på kluriga frågor? Endast ett av svarsalternativen 1, X eller 2 är rätt. Dramtisk-honungs styrelse önskar Er lycka till. Ta gärna hjälp av internet, en vän eller en varför inte en röd matlåda om de blir för svårt.


En lite trött varg tog ett järn med en smed, vem vann?
1. Lena PH och hennes fötter
X. Den dyraste vas Du känner till
2. Se så kollosala kossa, min vän sliter ut sina däck


En blå klädnypa drog en färja tvärs över en flod en morgon?
1. Ring min sjuka proffesor, ring!
X. Så du har stulit mitt fodral din blöta skalpell
2. En glad huggorm skjutsade mig till K-rauta trots att han hade fått en tuss i näsborren


Varför är min gom offside varje gång min uggla andas?
1. Återvinning är bäst när man har ost i skägget
X. Huga... En sån modig drake det bor bor i glaset vid fönstret
2. Nu bär det av mot en trave A4, så nästa gång vapnen brinner vill jag bli innlindad i sågspån


En otroligt lycklig kopiator ska ta sig ut ur en semla, vilket sätt är bäst?
1. Håkan-Håkan... Håkan-Håkan!! Stjäl inte mina nässlor
X. Två breda potatisar gick över en gata då den ena sa "se upp" och "varm trumpet"
2. Hässleholms IF har häktat ett etui medans Pastor Pål-Lars står på en falsk Egyptier


En olaglig koltrast blev mulad en trevlig kväll?
1. Ho ho ho... min morfar har just ätit lera
X. Se så Berndt, en kissnödig vattenbuffel trivs fint här
2. Ulf-Patrik har nyligen installerat lite vapenfett i min T-Ford